A to Z book tag

Molyon akadtam rá erre az egyébként külföldön már évek óta terjedő "A to Z book tag" névre hallgató könyves-olvasós kérdőívre. Meglehetősen érdekesnek és elgondolkodtatónak találtam, ezért úgy gondoltam, megírom én is :)

A : Author you've read the most books from - A szerző, akitől a legtöbb könyvet olvastad

Furcsa módon nem lehet még erre az egyszerű kérdésre sem egyértelmű választ adni. Ha szigorúan veszem, akkor Cassandra Clare nyeri a versenyt, tőle 31 könyvet olvastam el eddig. Igen ám, de ebből ugye 20 gyakorlatilag csak novella, így ezt nem érzem teljesen reálisnak. A következő viszont Lucy Daniels lenne, tőle kereken 20 könyvet olvastam, de ez ugye megint nem teljesen igazságos, mert az ő könyvei vékonyka gyerekkönyvek. Szóval ha csak regényeket veszek figyelembe, akkor Vavyan Fable a győztes, neki 12 könyvét olvastam eddig.

B : Best sequel ever - A valaha volt legjobb folytatás

Kicsit könnyebb kérdés, de itt is két versenyzőm is akad: az első J. K. Rowling: Harry Potter és a Főnix Rendje. Ez az abszolút kedvencem a sorozatból, amint megjelent, másnap egyetlen álló nap alatt el is olvastam. Jelenleg ott tartok, hogy 29-szer olvastam a könyvet (tudom, hogy nem normális dolog :D). Második helyen Sarah J. Maas: Köd és harag udvara áll, mert különösen ahhoz képest, hogy az írónő többi könyvéhez képest az első rész (Tüskék és rózsák udvara) szerintem gyengébbre sikerült, ez a második kötet egyszerűen fenomenális.

C : Currently reading - Jelenlegi olvasmány

Sarah J. Maas: Köd és harag udvara. Ezt nagyon ki se fejtem újból, másodszorra olvasom a könyvet, a harmadik rész még hátra van, remélem az is ennyire jó lesz.

D : Drink of choice while reading - A kedvenc innivalód olvasás közben

Kávé vagy tea, attól függ, hogy melyik napszakban. A reggeli kávé mellett olvasok, a délután olvasás mellett kávézok :D Estefelé már csak teát szoktam.

E : E-reader or physical book - E-book vagy papírkönyv

Ezerszer is inkább papírkönyv! Ha szeretek egy könyvet, akkor azt a könyvespolcomon is jó látni, törekszem is erre, amennyire lehet. Ugyanakkor például már egy ideje soha nem viszek magammal sehova könyvet, egyrészt mert nehéz, másrészt meg nem akarom, hogy megsérüljenek. Így ha megyek valahova, akkor az E-olvasómat viszem. Mindig olyan könyvet olvasok rajta, ami vagy aktuálisan beszerezhetetlen, vagy még nem olvastam semmit a szerzőtől, így nem biztos, hogy annyira szeretni fogom, ezért kisebb kockázattal e-könyvben kezdem el.

F : Fictional character you probably would have actually dated in high school - Képzeletbeli szereplő, akivel valószínűleg jártál volna gimiben

Nehéz kérdés, akkoriban Cassandra Clare Csontvárosáért voltam oda, természetesen Jacebe voltam belebolondulva, de inkább Simonnal jártam volna, mert a bolondulás ellenére azért Jace egy egoista kis.... Simon viszont szörnyen vicces és jófej.

G : Glad you gave this book a chance - Örülsz, hogy esélyt adtál ennek a könyvnek

Pierce Brown Vörös lázadás biztos, hogy egy nagyon is ilyen könyv számomra, ugyanis utálom a sci-fit. Ha egy barátnőm nem beszél rá hogy kezdjem el, egész biztos, hogy a kezembe se vettem volna, pedig elképesztő zseniális sorozatról van szó.

H : Hidden gem book - Rejtett kincs

Erika Johansen: Tear királnyője fantasy disztópia, ahol nagyjából a középkorhoz hasonló állapotok uralkodnak. Nagyjából a könyv felénél járhattam, mikor  Kelsea, a főszereplő pár oldalon belül mint derült égből villámcsapás a legjobb könyvekként hivatkozott a Harry Potter sorozatra majd a Gyűrűk Urára is. Fogalmazzunk úgy, hogy levett a lábamról.

I : Important moment in your reading life - Fontos könyvmolyos pillanat

Két meghatározó könyves pillanatom volt (lehet hogy volt több is, de az biztos, hogy ezek a legmeghatározóbbak). Az első, mikor épp elkezdtem az általános iskola második osztályát, anyukám egy este elkezdte felolvasni nekem a Harry Potter és a bölcsek kövét. Mivel nem bírtam kivárni a következő ilyen alkalmat, saját kezembe vettem a dolgot, és elkezdtem magamnak olvasni, így ez lett életem első könyve, amit elolvastam. Ennek hiányában el se tudom képzelni, mikor kezdtem volna el olvasni, és főleg hogy mit, mert hosszú ideig nem voltam hajlandó az első négy részen kívül semmi mást (csak mert akkor még a többi nem jelent meg).
A másik fontos esemény az volt, mikor egy barátnőm javaslatára regisztráltam a moly.hu-ra, és el is kezdtem aktívan használni. Újra visszaterelt a nagy mennyiségű olvasás ösvényére, amiért hálás vagyok.

J : Just finished - Most fejeztem be

A Köd és harag udvara előtt nem túl meglepő módon a Tüskék és rózsák udvarát olvastam, ha azt nem számítjuk, akkor pedig Bec McMaster Kiss of Steel című könyvét.

K : Kinds of books you won't read - Könyvek, amiket nem olvasnál el

Az biztos, hogy a csak és kizárólag történelmi könyveket nagyon nem szeretem, így egy ilyen elolvasására meglehetősen nehezen lehetne rávenni. Van még néhány kategória, ami nem a szívem csücske, viszont ezeknél mint tudok olyan példát mondani, amit ennek ellenére is nagyon szerettem, így azok itt már nem állnák meg a helyüket. A történelmiekről ez nem mondható el.

L : Longest books you've read - A leghosszabb könyvek, amiket olvastál

Mivel a Gyűrűk ura bár három kötet, egy könyvnek számít, így gondolom az a leghosszabb, amit eddig olvastam. Szorosan a nyomában van Terry Goodkind Az igazság kardja sorozata, amik egyenként is elképesztő hosszúak. Egyébként van bennem valamiféle természetellenes vonzalom a vastag könyvek iránt, ami 300 oldalnál rövidebb, azt én csak füzetnek hívom. Ez talán azért van így, mert elsősorban fantasyt olvasok, márpedig szerintem egy valamirevaló fantasy világot nem lehet felépíteni 10 oldalban... A nagy volumenű sorozatokat is imádom, nehezen válok meg a már megkedvelt szereplőktől, helyszínektől, szívesen olvasnék róluk általában a végtelenségig is, persze csak ha ez nem megy a minőség rovására. Így hát rengeteg könyvemről elmondható, hogy elég vastag, ezek közül csak hogy a kedvenceimet említsem: Peter V. Brett: Rovásember, Brent Weeks Éjangyal, Fényhozó, Trónok harca, Colleen Houck: Tigris, Sarah J. Maas: Üvegtrón, és még sorolhatnám.

M : Major book hangover because of… - Egy könyv, amin nem tudtad túltenni magad

B. A. Paris: Zárt ajtók mögött című pszihothrillere lelkileg komoly nyomot hagyott maga után. Olyannyira, hogy kénytelen voltam az eredeti olvasási terveimet felborítani, és valami szörnyen csöpögős romantikát olvasni, hogy helyreálljon a lelki békém. Ha ez esetleg negatívan hangozna, hozzá kell tennem, hogy remek könyv volt, csak elég durva dolgok történtek benne.

Ez sajnos nem az én polcom, de nagyon szép.
(Mondjuk én maximum 10 percig tudnám elviselni,
hogy nem egyben vannak a sorozatok)
N : Number of bookcases you own - A könyvespolcaid száma

Nem tudom, ez a kérdés a nagy polcokra vonatkozik-e, vagy simán akár csak egy darab polcra. Nagy könyvespolcom jelenleg sajnos hely hiányában nincsen, szenvedek is miatta elég rendesen. Szanaszét vannak polcok, szám szerint 13. Ez viszont nagyon kevés, így sajnos már több polcon sem katonás rendben állnak a könyvek, hanem elfektetve és olyan magasra feltornyozva, amíg még épp nem dől el. Remélem ez az állapot már nem fog sokáig tartani, ugyanis egyre sürgetőbb belső késztetésem van arra, hogy végre gyönyörű, tematikus sorrendbe rendezgethessem őket.

O : One book you have read multiple times - Egy könyv, amit többször elolvastál

Mint már írtam, a Harry Potter 5. részét rengetegszer olvastam, természetesen ez a sorozat többi kötetével is így van, épp csak nem ennyire sokszor. Újabban Sarah J. Maas két sorozatát is legalább felváltva évente egyszer el kell olvasnom.

P : Preferred place to read - Kedvenc hely, ahol olvasni szeretsz

Főként ágyban szeretek olvasni, de bármilyen bekuckózós hely is nagyon jó, vagy legalább legyen csendes és egy kicsit elszigetelt. Talán hamarosan a kertben is lesz ilyen helyen, jó idő esetén biztos hogy ki fogok oda ülni olvasni.

Q : Quote that inspires you - Inspiráló idézet

Ilyet sajnos most nem tudok felidézni, szinte csak a számomra valamiért humorosabb idézeteket szoktam kigyűjteni, így ebből mutatnék inkább egyet:
"-A Lakeside Udvarban most miatta van egy kisebb emberfalka. Egy rakás fárasztó, nem ehető nőstény.
Jó, jó, a falkát három nő alkotja, és Meggie, de amikor együtt vannak, és neki beszélnek, sokkal többnek tűnnek."

/ Anne Bishop: Holló a hollónak /

R : Reading regret - Kár volt elolvasni

Ebből sajnos több is van a kelleténél, mégis két sorozatot is kiemelnék, amin átrágtam magam csak a saját makacsságomnak köszönhetően, illetve kihívásoknak, mert akkoriban még ez elég indok volt a szenvedésre. Nagy szerencse, hogy ebből azóta kilábaltam, és szemrebbenés nélkül félbe tudom őket hagyni. Tehát: Lauren Kate: Fallen - Kitaszítva, és Maggie Stiefvater: The Raven Boys - A Hollófiúk.

S : Series you started and need to finish - Sorozat, amit elkezdtél, és még be kell fejezned

Éppen tegnap néztem végig molyon ezt a rettentő hosszú listát, jelenleg 56 olyan sorozatom van amit elkezdtem, és be is akarok fejezni. Ebben sajnos nincsenek benne azok, amiket még idén mindenképp el akarok kezdeni, bár szerencsére párat azért be is fogok fejezni. Néhány példa: A Royal család, Anita Blake, Démonvilág, Kázmér és Huba, Tündérkrónikák, Vaják.

T : Three of your all-time favorite books - Három legkedvencebb könyved

J. K. Rowling: Harry Potter és a Főnix Rendje
Sarah J. Maas: A tűz örököse
Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

U : Unapologetic fangirl for - Rajongás, aki/ami miatt nem kérsz bocsánatot

Tolkien világa. Veszélyes a közelemben szóba hozni a témát, ha nem akarsz előadást hallgatni róla!

V : Very excited for this release more than all the others - Veszettül várod ezt a könyvmegjelenést

Próbálok nem belemenni abba, hogy egy bizonyos kiadó miatt hány olyan könyv van, amit már évek óta várok. Jobb ha inkább meg se számolom, mert ettől a témától főleg az utóbbi időben nagyon gyorsan ideges leszek. Inkább írok csak pár olyat, amiről tudom, hogy legalább valószínűleg hamarosan meg fog jelenni: talán mondanom sem kell, legjobban az Üvegtrón befejező kötetét a Kingdom of Ash-t várom, de szorosan a nyomában a Mások sorozat 3. kötetét a Vision of Silvert.

W : Worst bookish habit - Legrosszabb könyves szokásod

Sokszor már csak késő éjjel jutok oda, hogy van időm olvasni. Ilyenkor már elég fáradt vagyok, ez eleve ront az olvasásélményen, de ráadásul kevesebbre is jut időm.

X : X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book - X jelöli a helyet: kezdd a könyvespolcod bal felső sarkában és válaszd ki a 27. könyvet 

Suzanne Collins: A kiválasztott (Az éhezők viadala 3.)

Y : Your latest book purchase - Legutóbbi könyvvásárlásod

Bookdepositoryról rendeltem utoljára két könyvet: Gena Showalter: Firstlife (Everlife 1.), Naomi Novik: His Majesty's Dragon (Temeraire 1.)

Z : Zzz snatcher book (last book that kept you up WAY late)  - Az utolsó könyv ami sokáig ébren tartott

Megint csak ismétlés jön: Tüskék és rózsák udvara. Annyira vártam hogy a második résznél tarthassak, hogy mindenképp be akartam fejezni az elsőt még alvás előtt.


A képek a pinterest táblámról származnak: https://www.pinterest.com/afresli/blog/

Megjegyzések